SEMINĀRI
SEMINĀRS KĀ PĀRVARĒT TRAUKSMI.
Semināra mērķis: Veicināt un padziļināt izpratni par trauksmes cēloņiem, veidiem kā atpazīt savu trauksmi, kā to pārvarēt, tādejādi uzlabojot savu psihoemocionālo stāvokli un spēju pārvarēt grūtības. Kā palīdzēt citiem labāk pārvarēt trauksmi.
Semināra laikā tiks aplūkotas sekojošas tēmas:
-
Kas ir trauksme
-
Trauksmes aspekti
-
Kā atpazīt un izprast savu trauksmi
-
Trauksme un domāšana. Trauksme un uzvedība.
-
Kā pārvarēt trauksmi
-
Kā mainīt domāšanu
-
Apzinātības pieeja
-
Kā vadīt sevi un savu rīcību
-
Risinājuma balstīta problēmu risināšana
-
Kā stiprināt savu pārliecību, nosvērtību, drosmi
-
Kā meklēt atbalstu un piedāvāt to cietiem
Semināra ilgums 3h (180 min.) jeb 4 ak.h.
SEMINĀRS KONFLIKTA REZONANSE
sadarbībā ar sert. Supervizori un set. Mākslas (deju un kustību terapeiti) Ievu Rasu.
Interaktīvs seminārs sadarbībā ar sert. Supervizori un sert. Mākslas (deju un kustību terapeiti) Ievu Rasu.
Interaktīva metode izmantošanai darbā ar skolēniem konflikta situācijās
Semināra mērķis: Veicināt un padziļināt izpratni par uzvedības grūtībām un to cēloņiem.
Izpratne kā pedagogs var palīdzēt ieraudzīt cēloņu un seku sakarību skolēnam.
Apgūt jaunu metodi kā radoši strādāt ar uzvedības grūtībām
Semināra ilgums 3h (180 min.)jeb 4. ak.h.
PUBLISKĀ RUNĀTĀJA TĒLS
Seminārs sniedz iespēju attīstīt izpratni un trenēt spēju runāt dažādas publikas priekšā, labi un pārliecināti justies auditorijas priekšā. Apzināties un izprast kā vislabāk nodot informāciju klausītājam. Pilnveidot runātāja prasmes un tēlu.
BALSS | RUNA | TĒLS
Seminārs sniedz iespēju padziļinātāk pilnveidot runātāja prasmes un tēlu. Pilnveidot elpošanu, balsi, dikciju, runu. Attīstīt spēju runāt dažādas publikas priekšā, labi un pārliecināti justies auditorijas priekšā.
LOMAS IKDIENAS UN PROFESIONĀLAJĀ DZĪVĒ
(Lomu daudzveidība un līdzsvars)
Seminārā „Loma” tiek aplūkota kā funkcionēšanas veids, kuru indivīds pieņem reaģējot uz specifiskām situācijām. Lomu kategorijas un veidi dažādās teorētiskajās pieejās. Apzinātas indivīda lomas, ar tām saistītās izjūtas un/vai grūtības un veidi kā tās pārvarēt un atrast līdzsvaru un uzlabot labizjūtu.
RADOŠĀ ENERĢIJA UN APZINĀTĪBA PROFESIONĀLAJAI LABIZJŪTAI / PASAKAS VAROŅA SPĒKS
Seminārs sniedz iespēju dažādu jomu profesionāļiem radošā veidā izzināt un apzināties savas personības spējas, potenciālu un resursus. Mazināt izdegšanas riskus.
EMOCIJU LAUKI UN EMOCIJU „PULTIS”
Semināra ietvaros tiek piedāvāta iespēja radošā veidā labāk iepazīt veidus
-
kā atpazīt savas emocijas
-
kā pamanīt emociju un domu saistību
-
kā adekvāti izpaust savas emocijas
-
kā vadīt savas emocijas.
KOMIKSU JEB „GRAFISKO ROMĀNU” VEIDOŠANAS DARBNĪCA
Radošā darbnīcas laikā tiek dota iespēja gūt ieskatu drāmas terapijas metodē, piedzīvot kopā radīšanas prieku, darbībā iepazīt sevi un citus. Apzināties savas sadarbības stratēģijas, savus un citu komunikāciju veidus. Iespējams izmantot darbā ar bērniem un pieaugušajiem.
MANS PROFESIONĀLAIS CEĻŠ REFLEKTĪVAIS CEĻOJUMS -
Semināra laikā ikvienam tiek piedāvāta iespējā „paceļot” laikā un telpā un meklēt atbildes uz jautājumiem: Kur? Kad? Kā? Kāpēc ? sākās mans profesionālais ceļš? Kas ir mans iekšējais virzītājspēks? Kur es smeļos profesionālo spēku? Kas man patīk un kas nepatīk manā profesionālajā darbā?
Radošā veidā (izmantojot ķermeni, iztēli, dzeju un citus drāmas elementus) reflektēt par savu profesionālo pieredzi, sākotni, tagadni, nākotni.
ČETRAS STIHIJAS MANĪ
Semināra ietvaros konkrētas personības iezīmes tiek aplūkotas un aizstātas ar četriem dabas elementiem/četrām stihijām – Uguns, Ūdens, Gaiss, Zeme. Katra no personības iezīmēm palīdz vai tieši pretēji traucē noteiktās dzīves situācijās, noteiktu grūtību risināšanā
Semināra laikā tiek dota iespēja radošā veidā izzināt sevi, kā arī izprast un apzināties, kuras iezīmes jeb elementi dominē un kuras savukārt būtu vērts „atmodināt” jeb attīstīt.
Praktizējot četru pamatelementu metodi ir iespējams attīstīt sevī spēju izmantot visas savas personības šķautnes atbilstoši situācijai. Kā arī atpazīt sava oponenta personību un tad jau meistarīgi virzīt situāciju labvēlīga risinājuma virzienā.
Ja mēs dzīvotu ideālā pasaulē, tad visi šie četri elementi mūsu personībā būtu perfektā līdzsvarā un atkarībā no konkrētās situācijas mēs varētu izmantot atbilstošo personības iezīmi (atbilstošo stihiju). Četru pamatelementu metode ir iespēja radoši tiekties pēc līdzsvara un palūkoties uz savas uzvedības modeļiem no cita aspekta.
MĪTS PERSONĪBAS UN RESURSU IZPĒTEI DRĀMAS TERAPIJĀ SPĒLĒJAM MĪTUS!
Šajā meistarklasē tiek piedāvāta iespēja gūt ieskatu drāmas terapijas darbā pozitīvas pašizjūtas veicināšanai, personības un iekšējo resursu izpētē, izmantojot pasakas un mītus.Atmodināt savu radošu enerģiju un piedzīvot spēlēšanās prieku.
PRAKTISKO SEMINĀRU CIKLS „MĪTĪSKĀS ENERĢIJAS ATJAUNOTNE”
„Mīts ir tāda domāšanas forma, ar kuras palīdzību var izprast visu, kas notiek gan makrokosmā, gan mikrokosmā. Mīts ir kārtības iedibinātājs, drošības nesējs pasaulē, miera radītājs cilvēku dzīvē. Ir jāsaklausa tā priekšraksti un jāseko tiem, ja vien cilvēks grib iemantot un nosargāt psihisko veselību, tāpat kā viņš pakļaujas medicīnas priekšrakstiem, ja vēlas atgūt fizisko veselību.”
(A. Rubenis)
Dramatiskais rituāls cilvēka individuālās un sociālās identitātes vienotības nostiprināšanai izmantots jau arhaiskajās kultūras un cilvēkā no mazotnes ir iekodēta spēja spēlēties, iejusties un spēlēt dažādas lomas.
Praktisko semināru laikā darbībā - izspēlējot mītus un iejūtoties arhetipiskās mītu varoņu lomās dalībniekiem tiek dota iespēja simboliskā veidā palūkoties uz eksistenciāliem jautājumiem: piemēram, dzīvība un nāve, prieks un skumjas, gaisma un tumsa, kā arī piedzīvot transcendentālu iespēju pārvarēt gan psiholoģiskas, gan fiziskas grūtības un šķēršļus, atjaunot savus iekšējos resursus un enerģiju un piedzīvot spēlēšanās prieku.
NB:Lai piedalītos, iepriekšēja pieredze teātra
mākslā nav nepieciešama!
GRŪTĪBU PĀRVARĒŠANAS STRATĒĢIJU IZPĒTEI UN PILNVEIDEI STRUKTURĒTS STĀSTS –
Seminārs sniedz iespēju paplašināt skatījumu uz stāsta izmantošanu darbā ar grūtību pārvarēšanu.
DRĀMAS TERAPIJS CIKLS „MANS LOMU SKAPIS” JEB LIELĀ REVĪZIJA
Teātrī ar lomu tiek domāts aktiera atveidotais tēls, savukārt drāmas terapijā loma tiek definēta, kā uzvedības veids, kuru cilvēks pieņem konkrētās dzīves situācijās. Runājot līdzībās – tāpat kā mums katram ir savs drēbju skapis, tā mums ir savs „lomu skapis”. Atbilstoši konkrētai situācijai mēs ieņemam meitas, draudzenes, šofera u.c. lomu. Tomēr līdzīgi, kā ar apģērbiem ir lomas, kurās mēs jūtamies ērti un labprāt tās „valkājam”, bet ir lomas, kuras „jāvalkā” pienākuma pēc un ir lomas, kuras paslēptas dziļi skapī un paši nezinām, kāpēc tās netiek „valkātas” un kas attur no tām atteikties. Drāmas terapijas ciklā „Mans lomu skapis” radošā veidā un ar spēles starpniecību varēsiet pārskatīt savu „lomu skapi”, revidēt un sakārtot to.
-
Pirmajā tikšanās reizē savstarpēji iepazīsimies, un pārlūkosim savu lomu spektru.
-
Otrajā tikšanās reizē veiksim skapja revīziju – pielaikosim gan esošās lomas, gan tās, kuras vēlētos vai nevēlamies vispār.
-
Trešajā tikšanās reizē sakārtosim „lomu skapi”, lai zinātu, kurā plauktā, kas atrodas.
Teātrī ne vienmēr aktieris pats izvēlas kādu lomu spēlēt un gadās arī, ka aktiera sapņu lomu nospēlē kāds cits. Dzīvē, lielākā mērā, kā teātrī katra rokās ir izvēle kādas lomas un kā vēlamies spēlēt, kā dzīvot. Drāmas terapija šo izvēli un procesu var padarīt pēc iespējas brīvāku.